پزشکی و سلامت

قرص باکلوفن برای کمر درد یا استفاده از کمربند پلاتینر؟

قرص باکلوفن برای کمر درد مناسب است|آگاه طب

قرص باکلوفن برای کمر درد یا استفاده از کمربند پلاتینر؟

قرص باکلوفن برای کمر درد در مواردی که بیمار دچار گرفتگی‌های عضلانی باشد تجویز می‌شود. زیرا باکلوفن نوعی شل کننده عضلانی قوی است که در کمتر از یک ساعت درد و گرفتگی را رفع می‌کند.

استفاده از داروهای شل کننده روش خوبی برای درمان گرفتگی‌های عضلانی است. اما همان‌طور که همه می‌دانیم مصرف داروهای شیمیایی عوارضی به دنبال دارد که استفاده طولانی‌مدت را پرخطر می‌کنند. در این بین کمربند پلاتینر با تکنولوژی uic به راحتی درد و گرفتگی‌های عضلانی را درمان می‌کند. در این مطلب از سایت فروشگاهی آگاه طب به بررسی قرص باکلوفن برای کمر درد و کمربند پلاتینر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

قرص باکلوفن برای چیست؟

باکلوفن نوعی قرص شل کننده عضلانی است که عامل ضد اسپاسمی هم دارد. از این قرص برای درمان دردهای عضلانی، اسپاسم و سفتی در مفاصل استفاده می‌شود. پزشکان معمولا از باکلوفن برای افراد مبتلا به ام اس یا آسیب نخاعی استفاده می‌کنند. زیرا باکلوفن برای اسپاسم‌های شدید ناشی از بیماری‌ها ستون فقرات یا نخاعی موثر است. باید بدانید که باکلوفن به صورت تزریق نخاعی یا خوراکی در دسترس است.

چرا قرص باکلوفن برای کمر درد خوبه؟

در مواردی زیادی آسیب‌های ایجادشده در ناحیه کمر باعث گرفتگی عضلات و درد می‌شوند. به عنوان مثال در اثر فتق دیسک، اعصاب آسیب‌دیده سیگنال‌های درد ارسال می‌کنند و به عضلات اطراف خود فشار می‌آورند. همین موضوع باعث گرفتگی عضلانی، درد و کاهش دامنه حرکتی خواهد شد. قرص باکلوفن به دلیل اثرات شل کنندگی که دارد برای این نوع دردهای کمر عالی است.

اثرگذاری قرص باکلوفن برای کمر درد چگونه است؟

قرص باکلوفن برای کمر درد بعد از یک ساعت اثر می‌گذارد|آگاه طب

دریافت مشاوره رایگان در 1 دقیقه!

در صورتی که می خواهید هم اکنون با متخصص مشاوره ای داشته باشید، فرم زیر را پر کنید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن در این رابطه با شما تماس خواهند گرفت.

مشخصات فردی(Required)
به کدام کارشناس نیاز دارید؟(Required)

باکلوفن در دسته داروهای شل کننده عضلانی قرار دارد. این دارو از ارسال سیگنال‌های درد به نخاع یا مغز که باعث اسپاسم و درد می‌شوند جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل مصرف قرص باکلوفن برای کمر درد مناسب است. زیرا با رفع اسپاسم‌ها دامنه حرکتی عضلات به بازه طبیعی خود بر می‌گردد و فشار روی ستون فقرات کم خواهد شد.

باید اشاره کنیم که افرادی که دچار اسپاستیسیتی یا اسپاسم‌های ساده می‌شوند با خرید کمربند پلاتینر می‌توانند مشکل خود را درمان کنند. در ادامه در مورد کمربند پلاتینر بیشتر توضیح خواهیم داد.

مدت زمان اثر قرص باکلوفن چقدر است؟

مدت زمان اثرگذاری قرص باکلوفن بستگی به شدت گرفتگی و درد بیمار دارد. اما معمولا این دارو در عرض یک ساعت پس از مصرف روی گرفتگی‌ها و درد بیمار اثر می‌گذارد. مهمترین نکته در استفاده از باکلوفن این است که بعد از تاثیرگذاری، مصرف دارو را قطع نکنید. بیماران باید دوز مشخص دارو را تا انتهای دوره مصرف کنند.

قرص باکلوفن ۲۵ برای چیست؟

قرص باکلوفن ۲۵ برای درمان اسپاسم‌های شدید و مزمن عضلات تجویز می‌شود. همچنین این دوز از باکلوفن برای کاهش تعداد و شدت حملات درد عصب سه قلو در بیمارانی که قادر به مصرف کاربامازپین نیستند موثر است.

قرص باکلوفن ۱۰ برای چیست؟

قرص باکلوفن ۱۰ در بزرگسالان برای اسپاسم‌های عضلانی یا درد اسکلتی عضلانی تجویز می‌شود. در این شرایط باکلوفن ۱۰ را بیمار باید ۳ مرتبه در روز باید مصرف کند. البته توجه داشته باشید که تعیین دوز و میزان مصرف داروهای شل کننده عضلانی باید زیر نظر پزشک تعیین شوند.

هشدارها در مورد مصرف قرص باکلوفن برای کمر درد و دردهای دیگر

پزشکان در مورد مصرف قرص باکلوفن و اثراتی که دارد توصیه‌های می‌کنند. در ادامه با چند نمونه از این توصیه‌ها آشناا خواهیم شد:

  • از باکلوفن در زمانی که به قدرت عضلانی برای تعادل و حرکت ایمن در طول فعالیت‌های خاص نیاز دارید استفاده نکنید.
  • تا زمانی که از اثر دارو بر خود مطمئن نشده‌اید، رانندگی یا کارهایی که به تمرکز نیاز دارند را انجام ندهید.
  • مصرف باکلوفن را به صورت ناگهانی قطع نکنید. زیرا ممکن است دچار علائم ناخوشایند ترک شوید.
  • در صورت حساسیت به باکلوفن از استفاده از این دارو اجتناب کنید.
  • مصرف باکلوفن در دوران بارداری ممنوع است. زیرا احتمال دارد نوزاد متولدشده دچار علائم ترک مانند لرزش، سفت شدن عضلات یا تشنج شود.
  • مصرف باکلوفن برای افراد کمتر از ۱۲ سال تایید نشده‌است.

با توجه به این موارد قرص باکلوفن باید زیر نظر پزشک مصرف شود.

عوارض جانبی مصرف قرص باکلوفن برای کمر درد یا گرفتگی عضلات چیست؟

در مواردی مصرف باکلوفن باعث ایجاد حساسیت می‌شود. در صورتی که دچار علائم آلرژیک شدید، کمک‌های فوری پزشکی را دریافت کنید. علائم واکنش آلرژیک عبارتند از:

  • کهیر
  • تنفس دشوار
  • تورم صورت، لب‌ها، زبان و گلو

همچنین در صورت بروز علائم زیر فورا با پزشک خود تماس بگیرید:

  • خواب آلودگی شدید، تنفس ضعیف یا کم عمق
  • گیجی و توهم
  • خارش، سوزن سوزن شدن یا تکان خوردن دست‌ها، بازوها یا پاها
  • تب یا تشنج

این در حالی است که عوارض جانبی رایج باکلوفن شامل موارد زیر هستند:

  • خواب آلودگی، سرگیجه، ضعف یا خستگی
  • سردرد
  • مشکلات خواب (بی‌خوابی)
  • حالت تهوع، یبوست یا ادرار کردن بیشتر از حد معمول

این نوع عوارض بعد از مدتی از بین می‌روند، اما در صورت ادامه‌دار شدن با پزشک خود تماس بگیرید. به جای مصرف داروهای شیمیایی بیماران می‌توانند با کمربند پلاتینر به راحتی اسپاسم عضلانی خود را درمان کنند.

اگر یک نوبت مصرف باکلوفن را فراموش کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورتی که مصرف یک دوز را فراموش کردید، در اسرع وقت دارو را بخورید. اگر به مصرف دوز بعدی نزدیک بودید، دوز فراموش شده را نادیده بگیرید. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد باکلوفن باعث بروز عوارض جانبی خواهد شد. پس در صورت مصرف بیش از حد آن با پزشک خود تماس بگیرید.

علائم مصرف بیش از حد قرص باکلوفن عبارتند از:

  • ضعف عضلانی
  • استفراغ
  • سرگیجه یا خواب‌آلودگی شدید
  • گشاد شدن مردمک چشم
  • تنفس کم عمق
  • تشنج یا از دست دادن هوشیاری

در صورتی که بعد از خوردن قرص باکلوفن برای کمر درد یا دردهای دیگر دچار این عوارض شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: قرص ناپروکسن برای دیسک کمر و نحوه اثر گذاری

آیا قرص باکلوفن مرفین دارد؟

در تولید قرص باکلوفن از هیچ دارو یا ماده مسکنی استفاده نمی‌شود. به همین دلیل پزشکان در کنار تجویز قرص باکلوفن یا دیگر شل کننده‌های عضلانی یک نمونه داروی مسکن تجویز می‌کنند. به عنوان مثال در کنار قویترین قرص شل کننده عضلات گردن و کمر از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده می‌شود.

خرید کمربند پلاتینر برای درمان انواع کمردرد

درمان کمردرد با کمربند پلاتینر|آگاه طب

کمربند پلاتینر محصولی جدیدی از شرکت زایس ترونیک آلمان است که سه تکنولوژی خاص دارد. این سه تکنولوژی شامل اولتراسوند، انفرارد و کلاک پالس هستند که به هم دلیل به آن کمربند uic پلاتینر می‌گویند.

نحوه اثرگذاری کمربند پلاتینر روی گرفتگی‌های عضلانی کمر به این صورت است:

  • تکنولوژی اولتراسوند با ارسال امواج صوتی خود باعث بالا رفتن دمای سلولی و گردش خون در کمر می‌شود. با بالا رفتن گردش خون سرعت اکسیژن‌رسانی و تغذیه بافت‌ها بالا می‌رود. همچنین افزایش دمای سلولی منجر به تسکین درد و بهبود گرفتگی‌ها خواهد شد.
  • انفرارد یا امواج مادون قرمز با ارسال طول موج‌های استاندارد باعث افزایش گردش خون غنی از اکسیژن می‌شود. همچنین سلول‌های آسیب‌دیده با جذب امواج مادون قرمز به بازسازی و ترمیم تحریک خواهند شد.
  • کلاک پالس نیز با ارسال پالس‌های الکتریکی ظریف باعث ایجاد ماساژ ریزی در عضلات می‌شود. همین موضوع باعث رفع اسپاسم‌های عضلانی و جلوگیری از تحلیل آن‌ها خواهد شد. یکی دیگر از اثرات کلاک پالس ایجاد بلاک عصبی و تسکین درد است.

در این حالت استفاده از کمربند پلاتینر به راحتی گرفتگی یا اسپاسم‌های شدید عضلانی را برطرف می‌کند. همچنین هیچ گونه عوارض یا محدودیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: آیا راه رفتن برای دیسک کمر خوب است؟

آگاه طب نمایندگی فروش پلاتینر را در ایران برعهده دارد

برای خرید کمربند پلاتینر کافی است به سایت فروشگاهی آگاه طب مراجعه کنید. زیرا این سایت نمایندگی رسمی فروش کمربند پلاتینر و زانوبند زاپیامکس را بر عهده دارد.

برای خرید پلاتینر به قسمت فروشگاهی آگاه طب بروید و محصول را سفارش دهید. پرداخت هزینه به دو صورت آنلاین و درب منزل است که بنابر درخواست خریدار تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: قرص تیزانیدین برای دیسک کمر؛ علائم و راه‌های درمان

سخن پایانی در مورد قرص باکلوفن برای کمر درد

قرص باکلوفن نوعی شل کننده عضلانی است که باعث رفع اسپاسم‌های شدید و ایجاد آرامش در بیمار می‌شود. مصرف باکلوفن و دیگر داروهای شل کننده دوره مشخص دارد که بیمار باید به آن دقت کند.

اما بهترین روش درمان کمردرد ناشی از دردهای عضلانی استفاده از کمربند پلاتینر است. زیرا این کمربند هیچ گونه عوارضی به دنبال ندارد و خیلی راحت استفاده می‌شود. در این مقاله از آگاه طب به طور کامل قرص باکلوفن برای کمر درد و کمربند پلاتینر را توضیح دادیم. در صورتی که سوال یا پیشنهادی داشتید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد قرص باکلوفن برای کمر درد

۱- قرص باکلوفن ۲۵ برای چیست؟

دوز ۲۵ قرص باکلوفن برای اسپاسم‌های عضلانی شدید تجویز می‌شود.

۲- آیا خرید کمربند پلاتینر و استفاده از آن برای دردهای عضلانی مناسب است؟

بله. کمربند پلاتینر با سه تکنولوژی اولتراسوند، انفرارد و کلاک پالس برای رفع اسپاسم‌های عضلانی و درد ناشی از آن بسیار عالی است.

۳- آیا کمربند پلاتینر نمایندگی فروش رسمی دارد؟

بله. سایت فروشگاهی آگاه طب نمایندگی فروش پلاتینر را در ایران برعهده دارد.​

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *